7 lokalnych aktualizacji SEO, które wpłyną na Twoje planowanie na 2022 r.

Dowiedz się więcej o zachowaniach lokalnych konsumentów, nowych funkcjach i narzędziach wyszukiwania, statystykach branżowych i nie tylko, które wpłyną na Twoją strategię 2022. To był szybki rok, pełen zmian w marketingu cyfrowym, a lokalne SEO nie było wyjątkiem.

 

Ponieważ potrzeby informacyjne konsumentów wzrosły, a rynki lokalne stały się bardziej konkurencyjne, wyszukiwarki dostosowały się do tych potrzeb. Firmy, lokalni specjaliści SEO i ich agencje mają nowe narzędzia, więcej danych i łatwiejszy dostęp do obu. A konsumenci? Uzyskują dostęp do większej ilości informacji, na których im zależy, dzięki coraz bogatszemu, angażującemu i bezproblemowemu wyszukiwaniu lokalnemu.

 

Google i zmiana nawyków zakupowych konsumentów zakłóciła wyszukiwanie lokalne

W tym roku wiele z naszych najpopularniejszych lokalnych aktualizacji wyszukiwania pochodzi z Google, ale nie powinno to być niespodzianką. Google szybko zareagował na zmieniające się nawyki zakupowe konsumentów w wyniku pandemii i pozostaje dominującą siłą na rynku.

  • Google ma obecnie ponad 92,4% udziału w rynku wyszukiwarek na całym świecie.
  • 83% lokalnych konsumentów korzysta z wyszukiwarki Google, aby znaleźć informacje o lokalnych firmach, a 90% dokona zakupu w ciągu tygodnia od pierwszego wyszukiwania.
  • Google ułatwiło 2 miliardy połączeń, takich jak recenzje i rezerwacje między amerykańskimi firmami a kupującymi miesięcznie w 2020 roku.
  • [Dostępne blisko mnie] liczba wyszukiwań wzrosła o 100% w 2021 r.; [teraz blisko mnie] wyszukiwań o 200% w 2021 r. i [wzdłuż mojej trasy] wyszukiwań 1000% w 2020 r.

Przy takich liczbach firmy nie mogą sobie pozwolić na ignorowanie lokalnego SEO. Przechwycenie nawet części tych wyszukiwań może zmienić zasady gry dla każdej firmy i życia lub śmierci dla tych, którzy walczą. Oznacza to zrozumienie zmian w wyszukiwaniu lokalnym w 2021 r. i odpowiednie dostosowanie lokalnej strategii SEO w 2022 r. Więc co musisz wiedzieć o wielu aktualizacjach i zmianach w 2021 roku?

1. Profil firmy Google sprawił, że lokalne SEO jest wygodniejsze dla firm

Gdy Google zmienił nazwę Google Moja Firma na Profil firmy Google , nowy moniker pojawił się wraz z aktualizacjami i nowymi funkcjami. Być może najbardziej wpływowe było to, że właściciele firm nie muszą już przekopywać się przez aplikację lub platformę, aby aktualizować lub poprawiać swoje wykazy. Możesz dodawać lub aktualizować informacje kontaktowe, godziny otwarcia, zdjęcia i inne informacje bezpośrednio z wyszukiwarki Google i Map Google.

Możesz także ukończyć proces weryfikacji i rozwiązać problemy, takie jak zawieszenie w wyszukiwarce, dzięki czemu uzyskanie silnej pozycji w lokalnych wynikach wyszukiwania jest łatwiejsze niż kiedykolwiek.

2. Google ułatwiło znajdowanie najnowszych lokalnych wiadomości i nadążanie za nimi

W związku z potrojeniem wyszukiwań hasła [wiadomości w pobliżu] na całym świecie w ciągu pięciu lat , Google dodał funkcje do lokalnych SERP, aby ułatwić znajdowanie i tworzenie lokalnych wiadomości . Google uruchomił dwa projekty, aby pomóc dziennikarzom wzbogacić swoje historie o lokalne dane i informacje:

Projekt mapowania spisu ludności

Zbieraj, analizuj i wizualizuj dane gromadzone i przetwarzane przez The Associated Press o danym obszarze.

Projekt wiedzy wspólnej

Uzyskaj dostęp do porównań geograficznych, wykresów i wizualizacji do analizy danych na poziomie hrabstwa, stanu i kraju. Wyszukiwarka ułatwiła również znajdowanie lokalnych wiadomości w SERP dzięki następującym aktualizacjom:

  • Karuzela z lokalnymi wiadomościami: lokalne wiadomości związane z zapytaniem użytkownika pojawiają się teraz na górze SERP, co ułatwia ich znalezienie, jednocześnie zapewniając lokalnym dziennikarzom i publikacjom większą widoczność.
  • Karuzela Top Stories : Autorytatywne lokalne źródła wiadomości pojawiają się obok głównych publikacji, które kiedyś dominowały w tej części SERP.
  • Więcej wiadomości w wyszukiwarce : firma Google poprawiła możliwość łączenia wiadomości z zapytaniami o szerokich tematach.
  • Lokalne tweety : Lokalne publikacje i dziennikarze pojawiają się w lokalnych wiadomościach z tweetami, a nie tylko opublikowanymi historiami.

3. Bing dodał więcej elementów wizualnych i bogatych wyników

W marcu 2021 r. firma Microsoft Bing wprowadziła pięć aktualizacji skoncentrowanych na zapewnieniu lokalnym wyszukiwarkom bogatszego doświadczenia poprzez poprawę integracji elementów wizualnych z tekstowymi wynikami wyszukiwania.

  • Rozwijane karuzele zapewniają użytkownikom dostęp do dodatkowych informacji po najechaniu kursorem na wynik.
  • Wyniki przypominające infografikę zachęcają teraz użytkowników do zagłębiania się w temat za pomocą ogólnych zapytań.
  • Intuicyjne podświetlenia wyciągają ze strony szczegółowe informacje, takie jak lista składników, liczba kalorii i informacje o wartościach odżywczych, bez konieczności przechodzenia do witryny.
  • Zintegrowane wyszukiwanie wizualne umożliwia użytkownikom wizualne wyszukiwanie podobnych elementów, klikając przycisk zintegrowanego wyszukiwania wizualnego.

Dlaczego te rzeczy mają znaczenie dla lokalnych specjalistów SEO? Bing zastosował te same koncepcje w swoich lokalnych wynikach wyszukiwania. Zamiast prostej karuzeli obrazów lub faktów tekstowych, Microsoft Bing dostarcza bogaty wizualnie SERP dla zapytań lokalnych, składający się z odpowiednich zasobów zebranych z Bing Maps, najlepszych obrazów, recenzji odwiedzających i innych źródeł.

Zmiany te sprawiły, że skupienie niektórych lokalnych działań SEO na Bing stało się bardziej atrakcyjną perspektywą. Firmy kreatywne mogą posiadać lokalną przestrzeń wyszukiwania, jeśli chcą być kreatywni dzięki wielu lokalnym możliwościom wyszukiwania. Tak więc, jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś, wzbogacaj swoją witrynę i wykazy różnymi rodzajami mediów i treściami, w tym treściami tworzonymi przez użytkowników. I nie zapomnij użyć schema.

 

4. Każdy otrzymuje nowe atrybuty

Wygląda na to, że Google stale wydaje nowe atrybuty i to nie bez powodu. Atrybuty zapewniają proaktywne odpowiedzi na często zadawane przez wyszukujących pytania dotyczące określonego rodzaju działalności i są wyróżniane w profilach firm Google. Czemu? Google zawsze szuka sposobów na wyróżnienie się firm i lepsze zaspokojenie zapytań.

Funkcje takie jak atrybuty biznesowe należące do osoby czarnoskórej lub należące do kobiet ułatwiają nawiązywanie takich kontaktów osobom wyszukującym, które chcą wspierać firmy o wspólnej wartości. W lutym 2021 r. Google dodał do profili firm Google atrybuty związane ze zdrowiem, bezpieczeństwem i pandemią.

Dzięki dodaniu tych atrybutów lokalne firmy mogą udostępniać informacje o protokołach bezpieczeństwa i reklamować zmieniające się lub nowe usługi, takie jak odbiór z krawężnika, dostawa bezkontaktowa i obsługa posiłków. Google uwzględniło również atrybuty dotyczące wizyt online, szacunków, zajęć online i opieki cyfrowej.

Rejestrowanie połączeń, wiadomości oraz dostęp do nowych danych i statystyk w wyszukiwarce i Mapach Google pomagają utrzymać zaangażowanie klientów, umożliwiając firmom śledzenie połączeń telefonicznych klientów i odpowiadanie na nieodebrane połączenia.

Wszystko to może być ogromne dla zapracowanej firmy. Jeśli nie przyjrzałeś się wielu nowym atrybutom udostępnionym w 2021 r., powinno to być jedno z pierwszych lokalnych zadań SEO, które podejmiesz w nowym roku .

 

5. Lokalny e-commerce zyskał na popularności dzięki Pointy

W czerwcu 2021 r. 50% kupujących w USA stwierdziło, że przed zakupem artykułów świątecznych planuje sprawdzić online, czy dany produkt jest w magazynie. Ale nawet wcześniej wyszukiwania z frazą „w magazynie” wzrosły o 800% .

 

Oznacza to, że dodanie produktów do profilu firmy w Google i aktualizowanie asortymentu jest bardzo korzystne. Mimo to może to być funkcja czasochłonna – taka, na którą firmy nie zawsze mają czas w miarę wzrostu sprzedaży. Aby to ułatwić, Google ogłosił integrację Pointy .

Dzięki tej nowej funkcji kwalifikujący się sprzedawcy z USA mogą automatycznie dodawać swoje produkty w sklepach do Google.

Następnie jest aktualizowany za każdym razem, gdy sprzedajesz przedmiot, dzięki czemu dostępność produktu jest aktualna w Internecie, dzięki czemu użytkownicy zawsze wiedzą, co masz na stanie.

 

6. Wdrażanie indeksowania na urządzeniach mobilnych wciąż się rozwija

Indeksowanie zoptymalizowane pod kątem urządzeń mobilnych pojawia się, odkąd Google ogłosił je po raz pierwszy pod koniec 2017 roku.

Od tego czasu nastąpiło kilka rozszerzeń, zatrzymań i uruchomień, w tym opóźnienie we wrześniu 2020 r., w którym wyszukiwarka stwierdziła, że ​​wstrzyma indeksację mobile-first co najmniej do marca 2021 r.

 

Źródło problemu? Google przytoczył kilka, w tym metatagi robotów, leniwe ładowanie, zablokowane zasoby, zawartość podstawową, obrazy mobilne i filmy.

Niezależnie od tego, nierozsądnie byłoby dać się zaskoczyć — jeśli nie oferujesz jeszcze bezproblemowej obsługi mobilnej, musisz się do niej dostać.

Statystyki wyszukiwania Google mówią nam, że 76% ludzi używa smartfonów do wyszukiwania czegoś w pobliżu w ciągu dnia, a 28% z nich kończy sprzedaż.

Więc jak się przygotowujesz?

Według Google najlepszą radą dla lokalnych firm i specjalistów ds. marketingu, którzy chcą przyciągnąć uwagę lokalnych wyszukiwarek w ruchu, jest skoncentrowanie się na tworzeniu pozytywnego doświadczenia mobilnego .

 

7. Nowe bezpłatne lokalne narzędzia i statystyki SEO

Lokalne firmy i specjaliści SEO, którzy chcą być na bieżąco ze wszystkimi zmianami, uzyskali również dostęp do kilku nowych bezpłatnych narzędzi.

 

Jednym z tych narzędzi, opracowanym przez Local SEO Guide, jest Local-Pack-O-Meter . Dzięki niemu specjaliści ds. SEO i biznesu mogą śledzić dane dla dziesięciu różnych typów funkcji wyszukiwania Google, w tym pakietów lokalnych, paneli wiedzy, zakupów, ofert pracy i reklam, żeby wymienić tylko kilka. Narzędzie działa na danych zebranych z około 60 milionów zapytań wyszukiwania w USA dostarczonych przez Traject Data. W rezultacie ma znacznie większą wielkość próby i jest bardziej reprezentatywny dla wszystkich zapytań w USA.

 

A dzięki danym sięgającym wstecz do maja 2020 r. użytkownicy mogą przeszukiwać dane, aby zidentyfikować ekscytujące trendy i spostrzeżenia, które będą wspierać ich strategie w przyszłości. Innym świetnym źródłem opublikowanym w tym roku był artykuł badawczy firmy Milestone Inc, w którym przeanalizowano 500 lokalizacyjnych firm, ich sesje i odsłony, aby lepiej zrozumieć, które kanały przyniosły większe zarobki przy najlepszym ROI.

Niektóre spostrzeżenia obejmują:

  • Ruch z witryn odsyłających znalazł się na trzecim miejscu za bezpłatnymi i lokalnymi wyszukiwaniami ROI.
  • Ruch z witryn odsyłających miał jednak wyższy wskaźnik zaangażowania.
  • Wyszukiwanie lokalne zapewnia najlepszy zwrot z inwestycji przy największej liczbie wyświetleń strony na sesję.

Tymczasem Rio SEO analizuje zbiorcze wskaźniki wydajności GMB z ponad 200 000 amerykańskich lokalizacji biznesowych zarządzanych na swojej platformie. Co miesiąc marka publikuje nowy raport z testami porównawczymi poszczególnych branż dla wyświetleń z wyszukiwania, kliknięć, aby połączyć, kliknięć do witryny i nie tylko. Jeśli szukasz danych do określenia lokalnej strategii SEO 2022, koniecznie sprawdź te i inne możliwości.

 

Co musisz wiedzieć, aby uzyskać skuteczną lokalną strategię SEO 2022

Chociaż te siedem aktualizacji ma kluczowe znaczenie dla lokalnej strategii wyszukiwania w 2022 r., nie są to jedyne rzeczy, które powinieneś mieć na swoim radarze. Jeśli dopiero zaczynasz korzystać z lokalnego SEO, upewnij się, że konfigurujesz Produkty, aby zapewnić maksymalną widoczność i konwersje w wyszukiwarce Google oraz jak najlepiej wykorzystać Mapy Google dla swojej firmy .

 

W przypadku dużych firm o wielu lokalizacjach upewnij się, że wykorzystujesz dane dostępne w Google Merchant Center do obsługi lokalnych kampanii SEO. Będziesz także chciał zająć się wszelkimi wyzwaniami związanymi z lokalnym SEO firmy lub typowymi problemami biznesowymi w obszarze usług .